Friday, June 17, 2011

Gangster, ukuwah korg diskriminasi buat gua

skg ni klu korg g mne2 pn org akn sebok bercerita tntg gangster, kongsi, kl gangster, pekida mrh pengarah filem bla bla bla...sume nk sebut sl gangster..apakah?! org gangster tak ngaku diri dy gangster...yg ngaku diri gangster 2 bodo nmenye,bru nk up,bru nk knl dunia...gua tak gangster,xde guna jd gangster nih en..cuma gua ade la tgk org2 yg pernah jd gangster ni ade yg gangster tahap gaban n ade jgk la lapis bwhn je...xkesah la aslkan 'gangster'!!!...


sepanjang gua hidop 30 taon ni, mcm2 kwn gua ade..pnyamun,penagih,perogol,pengkhianat,penggile n pengcintun pown ade..alamakkk!camno gua leh terjebak nih...ade segelintir gangster (*wah!ayt..!hahaa segelintir mattttttt) dorg ngaku mereka adlh perjuang agama dan bangsa...haktuih...boleh bla...bkn ke mempertahankn agama, melindungi yang lemah, menegakan yg hak dan meyampaikan dakwah itu mmg dh tanggungjwb semua umat islam...tak perlu ade 'gap' diantara kite ssame islam...gangster bkn sahabat nabi...btl?!


                     *klu yg dtgnye cmni kt gua,gua pn seram!



Budaya gangster yg org kita bwk ni still lemah, tak intelek, tak profesional dan paling menjelikkan nk tnjuk kebodohan kite sendiri(kasar btl bgurau..haish)...gua stuju bila 'org lamo' ckp "budak2 baru je yg suke wt hal" ko dh knpe bdk baru?dh lame idop?anu pn lom potong ag dh bani nk potong org...ko blik sekolah dulu lh... tp kemane brado2 bile adk2 wt hal?asl xsekolahkn bbtl?


paling bez baru2 ni ade plak yg brani nk wt taik gn gua, dy ckp bajet gangster nk crk gua kt sini padahal dy xtau sini tanah tumpah gua sejak dari datuk nenek moyang...hahaha klaka je,klu brani meh sini bwk datang!~ xksh la bpe bas ko nk gegar...try langgar tengokkkk! xyah nk taksub sgt la gn tunjang kepimpinan ko tu...lu manusia, gau pn manusia...bezanya cuma, muka sape yg bkicap dulu...

cuba berfikir sejenak...ape yg kita dh buat...melayu ni melayu...tgk balik ape yg mafia italy buat? ape kongsi gelap cina buat? ape yg arian brothers buat? itu barulh gangster profesional!!! politik dan ekonomi sume dorg pegang...dorg bkn stkt gangster yg lpk rrmai kt kedai...yg lpk kt kedai 2 stakat nk tP lebih je...padahal, apa pon tak boleh!!!(jambu gua caya sama lu)hahahaha

kpd adik2 kt luar sana tu yg tak sengaja terfikir "bagus jgk jd gangster ni,klu ade masalah dorg leh tolong" sila abaikan pemikiran cetek, cacat otak sume tu....klu korg tak carik masalah, insyaallah masalah xkn datang melainkn masalah itu datang nye dr Allah...klu masalah dh datang tu jgn suka plak,sebaliknya bwk2 bersabar...xnk sabar jgk korg bley try petua ni...g baring kt tgh jln then tgu lori langgar...haa,nmpk?nmpk pemainan dy?stle..!hahahaaa

                                                            * lori ni lg afdal

















3 comments:

  1. waaaa pndai berpalsapah nampk.. skng gua dh nmpk permainan dia.. nampk! haha. wawehhh kagum ai kagum! laki sapaaa ni haa. :P

    ReplyDelete
  2. lu diam je...lu xknl wa sapa..hahaha~

    ReplyDelete
  3. ok diam........... perenggan 4 terbaik woookk! i loikee~

    ReplyDelete